Kineski putnički mlaznjak domaće proizvodnje zvanično je imao svoj prvi komercijalni let. To bi mogla biti prekretnica u višedecenijskim naporima Kine da se u proizvodnji letelica takmiči sa zapadnim rivalima – “Boingom” i “Erbasom”.
Let MU9191 avio-kompanije “Čajna istern erlajns” prvi je komercijalni let putničkog aviona kineske proizvodnje C919.
Kineski putnički mlaznjak, sa 130 putnika, poleteo je sa aerodroma Hongćao u Šangaju, a dočekan je u Pekingu vodenim lukom, piše RTS.
Historic moment for China: the Chinese indigenous airliner COMAC C919 has taken off from Shanghai Hongqiao International on its first commercial flight to Beijing Capital International, carrying 130 passengers. All is well. We’ve entered a new era of Chinese manufacturing. pic.twitter.com/c2gWoiVr7N
— Manju Baturu (@Xongkuro) May 28, 2023
– U budućnosti će putnici moći da izaberu da putuju velikim avionima domaće proizvodnje – javila je državna kineska televizija Si-Si-Ti-Vi.
Od ponedeljka će C919 saobraćati na redovnoj liniji “Čajna istern erlajnsa” između Šangaja i Čengdua, grada na jugozapadu Kine.
Prvi model uskotrupnog mlaznjaka, koji prima 164 putnika, zvanično je predat kompaniji prošle godine tokom ceremonije na aerodromu u Šangaju.
Taj događaj su kineski državni mediji videli kao “važnu prekretnicu” za kinesku avio-industriju.
Konkurencija “boingu 737 MAKS” i “erbasu A320”
Avion C919 proizvodi kineska državna kompanija Commercial Aircraft Corporation of China (Comac). Međutim, mnogi njegovi delovi, uključujući i motore, dolaze iz inostranstva.
Peking se nada da će putnički mlazni avion kineske proizvodnje moći da parira modelima “Boinga” i “Erbasa” kao što su 737 MAKS i A320.
The maiden commercial flight of home-made C919 lands at Beijing Capital international Airport, welcomed by a watergate ceremony. pic.twitter.com/eZ5k8GwgMI
— Global Times (@globaltimesnews) May 28, 2023
Prvi mlazni avion sa komercijalnim potencijalom smanjiće potrebu Kine da se oslanja na tehnologiju sa Zapada.
Kina je uložila velika sredstva u proizvodnju aviona jer nastoji da postane samostalna u proizvodnji ključnih tehnoloških proizvoda.
Zamenik generalnog direktora kineske kompanije Comac saopštio je u januaru da su primili oko 1.200 porudžbina za C919.
Kompanija planira da u roku od pet godina poveća godišnji proizvodni kapacitet na 150 letelica.
“Erbas” najavio da će udvostručiti proizvodne kapacitete u Kini
Azija, a posebno Kina, jedno je od ključnih tržišta za “Erbas” i “Boing”.
Prošlog meseca, “Erbas” je najavio da će udvostručiti svoje proizvodne kapacitete u Kini, potpisujući ugovor o izgradnji druge montažne linije za A320 u Tjenđinu.
Singing Ode to the Motherland aboard the C919 ‘s first commercial flight
The guy in blue had the honor of cutting the cake, because he’s the first person to purchase the ticket pic.twitter.com/ver1eDlz6Y
— Zhao DaShuai 无条件爱国🇨🇳 (@zhao_dashuai) May 28, 2023
Prva linija u gradu na severu Kine otvorena je 2008. godine i proizvodi četiri aviona A320 mesečno.