Hollywood znak postavljen je pre tačno 100 godina u Grifit Parku, u planinama iznad Los Anđelesa. Nakon brojnih događaja tokom cele godine i objave velikih planova za obožavanu atrakciju, glavna proslava održaće se u decembru na Holivud Bulevaru.
Reklama za nekretnine
U prvoj verziji pisalo je Hollywoodland, a ideja je bila promocija novog stambenog naselje u brdima iznad Los Anđelesa.
Svako slovo je bilo izrađeno od drveta sa visinom od 15 metra i širinom od 9 metra. Slova su ukrašena sa 4.000 sijalica da bi natpis svetleo u mraku.
Prvi novinski natpisi o „električnom“ natpisu pojavili su se u decembru 1923. Prvo se palilo prvih pet slova „Holly“, potom „Wood“ pa „Land“.
Ovaj dotada neviđeni efekat bio je pravo čudo jer ništa slično u tadašnjem svetu nije postojalo. Vegas je počeo da se gradi tek dvadeset godina kasnije.
Stubove koji su podržavali znak su dovukle mazge.
Izrada je koštala oko 21.000 $, što je približno današnjih 360.000 $.
Postao omražen nakon samoubistva glumice
Znak je trebao da stoji samo godinu i po dana dok se kuće u novom naselju ne prodaju, ali kada su filmski studiji izabrali ovu lokaciju znak je postao simbol industrije.
Godine 1932. mlada glumica Peg Entwistle, koju su tabloidi prozvali „The Hollywood Sign Girl“, bacila se u smrt s 15 metara visokog slova „h“ i postala tragično i trajno nadahnuće za rasprave o privlačnostima i opasnostima Hollywooda.
Natpis je postao omražen, a do početka 1940-ih i sasvim oronuo, a i odavno već nije svetleo jer je to bilo preskupo, da bi na kraju decenije ipak bilo odlučeno da se obnovi, ali bez zadnja četiri slova, i postane – reklama za Hollywood.
Slova koja daju reč “land” skinuta su 1949. godine.
Natpis je 1973. godine proglašen kulturno-istorijskim spomenikom Los Anđelesa. Uprkos tome i dalje ga nisu baš održavali. Kada se prvo slovo srušilo i ostao je „Ollywood“ rugali su mu se da je progovorio „cockney“ dijalektom.
Kasnije su se vrh slova „d“ i celo treće „o“ spektakularno otkotrljali niz planinu Lee, a drugo „l“ zapalio je neki piroman.
Obnova natpisa
Krajem 1970-ih Hollywood znak spasio je vlasnik Plejboja Hju Hefner.
Priredio je „prodajnu zabavu“ u svojoj poznatoj vili, a kupci su bili slavne osobe ili tvrtke, između ostalih Alis Kuper i Warner Bros, piše pun kufer.
Iznos od oko 27 hiljada dolara po slovu bio je dovoljan za potpunu restauraciju.