Fejsbuk algoritam konstantno trpi promene, a sada plasira novu opciju koja će pratiti linkove na koje ste kliknuli.
Evropska Unija sve više steže zakonski obruč oko onlajn platformi, a ni Fejsbuk i Gugl nisu izuzetak. Meta već trpi ozbiljne posledice nakon odluke “Epla” da svojim korisnicima da opciju da zabrane Fejsbuku praćenje podataka korisnika.
Šta će, kud će, Meta se dovijala kako da preskoči jarak koji razdvaja njihov algoritam od vaših podataka, a samim tim i novac oglašivača od njihovog džepa.
Najnoviji potez u njihovoj borbi zove se “Link History” i ovo podešavanje napraviće poseban odeljak na mreži koji će čuvati sve linkove na koje ste kliknuli u okviru Fejsbukove aplikacije, piše NIN.
Fejsbuk to uvija kao opciju za “zgodno mesto koje čuva istoriju pretraživanja” ali šta to zapravo znači?
Vaše podatke koristiće za plasiranje oglasa
Fejsbuk će praviti vaš mali onlajn dosije koji zna da ste čitali o – satovima, putovanjima, ali i zdravstvenim savetima, polovnim automobilima, razvodu.
Podatke o vašim aktivnostima koristiće radi plasiranja oglasa. Ako ste proaktivni – moći ćete da izaberete opciju kojom ćete tražiti od mreže da prestane da vas prati.
Određen broj korisnika dobiće poruku od mreže u kojoj traže dozvolu da prihvatite “Link History” i “nikada više ne izgubite važne linkove”.
Istina, kažu da će ukoliko dozvolite ovu opciju možda koristiti vaše podatke da poboljšaju vaše oglasno iskustvo na mreži.
Istinu govoreći, Fejsbuk će nastaviti da vam plasira oglase svidelo vam se to ili ne.
Najavljuje se opcija da će Premium korisnici biti blagosloveni skrolovanjem bez reklama torti i butika, ali ukoliko ne želite da platite, mreža će vam naplatiti prodajom vaših navika, interesovanja i skrivenih želja u marketinške slike.
Fejsbuk obećava da će na svakih 90 dana brisati vaše kliktalačke navike i prikupljati nove.
Za sada “Link History” nije dostupan svuda i pojavljivaće se u novim zemljama postepeno.
Marketari znaju da je Meta odavno prikupljala navike korisnika, ali šarmantno je što sada pitaju za dozvolu.
Postoji čak i zanimljiv aspekt praktične primene cele ove njihove špijunaže.
Ako već gledate oglase, ima neke draži i u tome da vam serviraju nešto što vam je zapravo zanimljivo.
Ako gledate torte – bar neka vam to i reklamiraju. Ko zna, možda vam se i osladi.