Džambo, holandski lanac supermarketa, uveo je jedinstvenu inicijativu nazvanu „Kletskassa“ za borbu protiv usamljenosti među starijima.
Naime, oni su oformili posebne trake koje omogućavaju kupcima koji ne žure da razgovaraju sa blagajnikom, pružajući priliku za društvenu interakciju.
Koncept je prvi put predstavljen kao deo kampanje holandske vlade protiv usamljenosti. Prva treka za starije osobe prvom otvarana je u gradu Vlijmen.
Podstaknut pozitivnim povratnim informacijama, Džambo je proširio inicijativu na 200 traka širom zemlje, zajedno sa „uglovima za ćaskanje“ gde se lokalno stanovništvo može okupiti za kafu i razgovor.
Kolet Klosterman-van Erd, direktorka kompanije Džambo, naglasila je posvećenost supermarketa rešavanju usamljenosti i negovanju povezanosti sa zajednicom.
– Mnogi ljudi, posebno stariji, ponekad se osećaju usamljeno. Kao porodično preduzeće i lanac supermarketa, mi smo u srcu društva. Naše prodavnice su važno mesto susreta za mnoge ljude i želimo da igramo ulogu u identifikaciji i smanjenju usamljenosti. To radimo na različite načine, uključujući i našu Kletskassa.
Ponosni smo što mnogi naši blagajnici vole da sede iza Kleckassa. Oni podržavaju inicijativu i žele da pomognu ljudima da ostvare pravi kontakt sa njima iz iskrenog interesa. To je mali gest, ali veoma vredan, posebno u svetu koji se digitalizuje i postaje sve brži i brži.