Ana Miloš je ovih dana jedno od najčeše spominjanih imena, makar kada se govori o književnosti u Srbiji.
Nakon što je pisac Miloš K. Ilić u svojoj knjizi “Po zanimanju: Ana Miloš” (Plato) otkrio da on stoji iza nepostojeće spisateljice Ane Miloš, saznali smo da je njegova prijateljica i osoba koja se lažno predstavljala u javnosti kao dotična “književnica”, producentkinja iz Pančeva, i da se zove Marija Milosavljević.
Marija Milosavljević (Pančevo, 1988) diplomirala je na Fakultetu dramskih umetnosti, na Katedri za menadžment i produkciju pozorišta, radija i kulture u Beogradu, piše u njenoj biografiji na sajtu „Bijenala scenskog dizajna“, prenosi Nova.
Tokom godina radila je kao organizator i producent na različitim predstavama među kojima izdvaja „Ukalupljivanje – tragedija loptanja u Srba“, „Julije Cezar“, „Ćelava pevačica“, „Knjiga otisaka“, kao i na festivalima poput Ex teatar fest, Off frame festival, Mikser festival, Festival internacionalnog studentskog teatra – FIST. Kao organizator i menadžer lokacija radila je i na domaćoj seriji „Jutro će promeniti sve“.
Podsetimo, Marija se godinama u javnosti predstavljala kao spisateljica Ana Miloš. Gostovala je u emisijama, pregovarala sa izdavačima, primala nagrade… Miloš K. Ilić je svoju prijateljicu angažovao da obmanjuje književnu javnost, i da na taj način učestvuje u „performansu“ ili prevari.
Književni eksperiment
Lažno se predstavljajući, Ilić je objavio nekoliko izdanja za različite izdavače. Najpoznatije je ono koje je izašlo za „Booku“ „Kraj raspusta i druge priče“ (2020).
Ovim povodom se saopštenjem oglasila i pomenuta izdavačka kuća.
Prenosimo vam deo iz knjige „Po zanimanju: Ana Miloš“ Miloša K. Ilića (Plato), u kojem autor otkriva kada su počeli da se pojavljuju problemi vezani za lažno predstavljanje, koji ipak nisu imali na kraju nikakve posledice.
– Na leto 2020. godine, kad je Marija, odnosno Ana Miloš, trebalo da potpiše ugovor sa Književnom radionicom Rašić, došlo je do prvog pucanja šavića. Zbog JMBG-a i ostalih podataka koje je A. R., vlasnica izdavačke kuće, trebovala od Ane Miloš, morali smo da razotkrijemo Mariju – priznaje autor „performansa“ u svojoj knjizi.
Ilić za Nova.rs kaže da je cela priča sa Anom Miloš počela kao književni eksperiment.
– Hteo sam da se poigram površnošću „srpske“ „književne“ „scene“, kao i njenim gospodarem – tržištem. Ali ta površnost je u dodiru sa neoliberalnim svođenjem književnosti na čist proizvod, koji se ili prodaje ili ne prodaje (i to mu jedino određuje vrednost), poprimila razmere o kojima nisam mogao ni da sanjam.