Japanski proizvođač pića Kirin Holdings kreće s prodajom električne kašike za koju naučnici tvrde da podstiče zdraviju ishranu jer pojačava slane ukuse bez dodavanja soli.
Predstavljanje tog proizvoda u ponedeljak prva je komercijalizacija tehnologije koja je prošlogodišnja dobitnica Ig Nobela, nagrade za neuobičajenu nauku.
Kirin će na internetu prodati samo 200 električnih kašika za cenu od oko 117 evra i ograničenu količinu u jednoj japanskoj prodavnici u junu, ali se nada da će na kraju prodati milion primeraka u svetu u narednih pet godina. Prodaja u inostranstvu će početi sledeće godine.
Kašika napravljena od plastike i metala razvijena je u saradnji s profesorom univerziteta Meiđi Homeijem Mijašitom, koji je ranije pokazao kako električni štapići za jelo pojačavaju ukuse, u ovom slučaju slanoću.
Kirin, kompanija koja pokušava da iz prodaje pića uđe i u područje zdravstva, tvrdi da je ova tehnologija posebno značajna za Japan jer odrasla osoba tamo prosečno dnevno konzumira 10 grama soli, što je dvostruko više od preporuke Svetske zdravstvene organizacije.
Prevelika konzumacija soli povezana je s visokim krvnim pritiskom, moždanim udarima i drugim bolestima.
“Japan ima kuhinju koja favorizuje slane ukuse. Japanci moraju da smanje unos soli, ali može biti teško napustiti naše prehrambene navike. To nas je dovelo do razvijanja ove električne kašike”, rekla je Kirinova istraživačica Ai Sato.
Kašika je teška oko 60 grama i radi na punjivu litijumsku bateriju.
Izvor: Hina