2.4 C
Novi Sad
21.11.2024.
NaslovnaVestiBiznisPozajmio od bake pare da pokrene biznis, sada su on i njegov...

Pozajmio od bake pare da pokrene biznis, sada su on i njegov brat milijarderi zahvaljujući čaju

Kako jedna dobra ideja uz istrajnost i malo podrške može doneti bogastvo, najbolje govori pričao o brendu Mixue Bingcheng.

Kada je imao samo 21 godinu, Žang Hongčao (Zhang Hongchao) je pozajmio novac od svoje bake kako bi otvorio mali štand za prodaju ledenih poslastica u centralnom kineskom gradu Žengžuu.

Prva prodavnica nije uspela, ali dve godine kasnije pokušao je ponovo sa drugim štandom, ovaj put nazvanim Mixue Bingcheng, što znači „slatki snežni dvorac“.

Tokom vremena, posao je krenuo uzlaznom putanjom kako se prebacio na prodaju sladoleda, a kasnije i „čaja od mehurića“ (bubble tea), limunade i napitaka od kafe po veoma povoljnim cenama, piše Forbes.

Sada Mixue Bingcheng, koji ima oko 36.000 prodavnica i najveći je proizvođač čaja od mehurića u Kini, stoji pred izlaskom na berzu, a prema procenama Forbes, Žang, sada 47-godišnjak, i njegov mlađi brat Hongfu, 39-godišnjak, postali su milijarderi.

Vrednost Mixue 2,9 milijardi dolara

Mixue je podneo zahtev za inicijalnu javnu ponudu u Hong Kongu prošlog utorka, otkrivajući vlasničke detalje kompanije: svaki brat trenutno poseduje 42,8% udela u poslu.

Forbes procenjuje da je vrednost Mixue 2,9 milijardi dolara.

Njihovi su prihodi i neto dobit porasli za 46% i 48% u prvih devet meseci 2023. godine, dostižući 2,2 milijarde dolara i 338 miliona dolara, redom.

To postavlja neto vrednosti braće Žang na oko 1,2 milijarde dolara svaki.

Mixue je podneo zahtev za IPO vredan 915 miliona dolara u Šenženu 2022. godine, ali se nikada nije ostvario.

Postoji uvek šansa da i ovaj IPO propadne. Hang Seng Indeks je opao otprilike 25% u protekloj godini, a lokalne akcije imaju najgori početak godine u skoro dve decenije.

Prodali 5,8 milijardi napitaka širom sveta

Kompanija Mixue, koja ima 32.000 prodavnica u Kini, gotovo svih u vidu franšiza, i još 4.000 u 11 drugih, uglavnom azijskih zemalja, nije odgovorila na zahtev za komentar o vrednosti kompanije ili neto vrednosti braće.

Prema prospektu, njene prodavnice su prodale oko 5,8 milijardi napitaka širom sveta tokom prvih devet meseci 2023. godine, čime je postala drugi najveći svetski prodavac sveže napravljenih napitaka po broju prodatih čaša, prema konsultantskoj agenciji za industriju China Insights. (Prvi prodavac je Starbaks.)

Kompanija se ističe na pretrpanom tržištu čaja od mehurića po svojim povoljnim cenama, stekavši nadimak „Pinduoduo bubble tea“, po popularnoj kineskoj platformi za snižene cene Kolina Huanga.

Proizvodi Mixue, koji uključuju i sveže napravljenu limunadu, sladoled, voćni čaj i kafu, koštaju između tri centa (kao cena limenke kole u Kini) i jednog dolara. Prosečna cena koju naplaćuje Nayuki, još jedan popularni lanac čaja od mehurića u Kini, iznosi 3,8 dolara.

Mixue tvrdi da može da održi niske cene zahvaljujući integrisanom lancu snabdevanja koji pokriva sve, od nabavke i proizvodnje sastojaka, do logistike, istraživanja i razvoja i kontrole kvaliteta.

Skoro svi njihovi prihodi i profit dolaze od prodaje proizvoda kao što su kuhinjski aparati i namirnice, franšiznim partnerima.

mixue-sladoledi

Počeo kao student

Hongčao je bio student na Henan koledžu za ekonomiju i finansije 1997. kada je dobio honorarni posao tokom leta na kiosku sa napicima.

Dok je radio tamo, došao je na ideju da napravi vlastitu ručno pravljenu led mašinu i otvori prodavnicu sa ledenicama, nešto što je bilo popularno u susednom Šengdžiju, ali nije stiglo do Žengžua.

Prema izveštajima lokalnih kineskih medija, pozajmio je 3.000 juana (422 dolara) od svoje bake da otvori Coldsnap Shaved Ice, preteču Mixue.

Hongčao je brzo naučio poslovne lekcije kada je imao problema sa prodajom tokom zime, što ga je nateralo da prodaje mandarine za dodatni prihod, prema navodima kineskih medija.

Morao je da zatvori taj biznis, ali je pokušao ponovo 1999. sa novim proizvodima kao što su šećerni napici, a kasnije i sladoled u konusima.

Njegov mlađi brat Hongfu, koji sada obavlja funkciju izvršnog direktora u Mixue, pridružio se kompaniji 2007. kako bi standardizovao operacije i upravljanje. (Hongčao je predsednik Mixue).

To se kasnije razvilo u uspešan franšizni model kompanije.

Braća nastavljaju sa inovacijama

Danas sa 99,8% od 36.000 prodavnica upravlja 16.000 franšiznih partnera, čineći Mixue jednim od najvećih franšiznih operatora na svetu. (Ima dvostruko više lokacija od Dankina i gotovo dvostruko više od ukupnog broja Burger Kingova).

Mixue, koji poseduje 84 kineska patenta i upravlja svojim fabrikama, prodaje sve, od kuhinjskih aparata do sastojaka poput sirupa, mleka, čaja, kafe i voća svojim franšiznim partnerima.

Braća su nastavila da inoviraju tokom godina. Otvorili su svoju prvu kafeteriju Lucky Cup 2017. godine; danas ima 2.900 lokacija.

Izvezli su brend Mixue u Hanoj, Vijetnam, 2018. godine. Danas postoje prodavnice i u zemljama poput Kanade, Indonezije, Japana i Južne Koreje.

Maskota ima veliku popularnost

U poslednjih nekoliko godina, predstavili su svoju sada dobro poznatu maskotu „Snow King“ i počeli da puštaju muzičke spotove i audio snimke sa njim u prodavnicama.

Mixue pesme „I Love You, You Love Me, Mixue Ice Cream & Tea“, koja prikazuje Snow King-a, ima više od 24 miliona pregleda na Bilibiliju, kineskom ekvivalentu Jutjuba. Snow King takođe ima ulogu u animiranoj TV seriji i igra ključnu ulogu na festivalima sladoleda kompanije.

Žangovi su najnoviji poslovni ljudi koji su stekli bogatstvo od čaja od mehurića, koji je popularan među milenijalcima i Generacijom Z u Aziji i SAD-u.

Drugi tajkuni koji drže biznis sa ovim čajem uključuju Vanga Ksjaokuna, osnivača i predsednika Cha Panda, koji takođe čeka izlazak na berzu.

Peng Ksin i Žao Lin, supružnici koji stoje iza direktnog rivala Najukija, postali su milijarderi nakon IPO-a u Hong Kongu 2021. godine.

Međutim, par je od tada ispao iz redova milijardera jer je došlo do pada cene akcija od 80% izazvanog problemima sa bezbednošću hrane.

Autor: Zinia Li, novinarka Forbes

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo, unesite Vaš komentar!
Molimo, unesite Vaše ime
Captcha verification failed!
CAPTCHA korisnički rezultat nije uspeo.Molimo Vas da nas kontaktirate!

Pratite nas

420FanovaLajkuj
469PratilacaZaprati
275PratilacaZaprati

Poslednje objavljeno