10.1 C
Novi Sad
26.02.2024.
NaslovnaMagazinLifestyleTOP 9 uzbudljivih činjenica o bezvremenskoj eleganciji brenda Šanel

TOP 9 uzbudljivih činjenica o bezvremenskoj eleganciji brenda Šanel

Šanel je jedan od najpoznatijih luksuznih brendova sa dugogodišnjom tradicijom. Od svog nastanka do danas za Šanel se vezuju brojne zanimljivosti koje su od njega napravila brend kakvim ga danas poznajemo.

Krenite na putovanje kroz zadivljujuće nasleđe Šanela, gde svaka nit plete priču o inovaciji i vekovnoj eleganciji.

Od smelih poduhvata Koko Šanel tokom rata do slučajnog nastanka kultnog parfema br. 5, otkrijte novi duh brenda.

Zato nam se pridružite dok otkrivamo mistiku Šanela, brenda koji prevazilazi modu, prihvatajući nasleđe smelosti, inovativnosti i vanvremenske sofisticiranosti od svog nastanka 1910. godine.

Koko Šanel je napisala pismo nacistima u želji da preuzme većinsko vlasništvo nad kompanijom

koko-sanel

Koko se udružila sa Pjerom Verthajmerom 1924. da bi osnovala Les Parfums Chanel, omogućavajući njenom brendu da ponudi više parfema kupcima na globalnom nivou.

Jedini problem je bio što je ona posedovala samo 10 odsto. Pjer je posedovao 70%, a Teofil Bader (koji je Koko upoznao sa Pjerom) imao je 20% udela u kompaniji.

Kada je počela nacistička okupacija Francuske, Verthajmer i njegova porodica su pobegli za SAD jer su bili jevrejskog porekla. Koko je tu videla priliku i pokušala da preuzme kontrolu nad Verthajmerovim većinskim udelom.

Verthajmer je, međutim, bio korak ispred nje, pošto je već 1940. dao svoj kapital Francuzu po imenu Feliks Amio, koji je privremeno vodio posao za njega do kraja rata.

Šanelov prvi butik otvoren je 1910.

sanel-butik
Foto: Pixabay

Prva Šanel prodavnila nalazila se na adresi Rue Cambon 21, Pariz. Koko je u to vreme samo pravila i prodavala šešire, ali to je bilo dovoljno da je primete nekoliko poznatih francuskih glumica.

Posao je dobro išao. Do 1912. otvorila je drugu radnju u Dovilu, a drugu u Bijaricu 1915. godine.

Tri godine kasnije, 1918, Koko je kupila stan u blizini svoje prve prodavnice.

Zgrada je bila veća u poređenju sa Rue Cambon 21, što je omogućilo francuskoj modnoj dizajnerki da nudi i kozmetičke usluge i organizuje radionice.

Šanel je napravila revoluciju u ženskoj modnoj industriji

sanel-pruge

Usko pripijena odeća, posebno korzeti, tada su bili norma za žensku odeću. Ipak, ovo je bilo veliko ne-ne za Koko.

Umesto toga, zamislila je svet u kome bi žene mogle slobodno da se kreću sa onim što nose.

Jedan od načina na koji je postigla tu viziju je prilagođavanje muške jedriličarske odeće, poput širokih pantalona i bretonskih košulja.

Ali osim što je nosila mušku odeću, Koko je bila odgovorna i za popularizaciju drugih odevnih predmeta.

Neki primeri bi bile haljine od dresa, odela od tvida i (naravno) mala crna haljina.

Prvi veliki luksuzni brend koji je prestao da koristi egzotičnu kožu

sanel-koza

Vest o prestanku egzotične kože Šanel je objavila još u decembru 2018. godine, izjavivši da brend više neće koristiti zmije, krokodile, guštere i raže za svoje proizvode.

Odluka se na kraju svela na jednu stvar – kompaniji je postajalo sve teže da nabavi egzotične kože koje odgovaraju njihovim etičkim standardima.

To je bila odluka koju je donela Šanel uprkos tome što je znala koliko su egzotične torbe poželjne bez obzira na cenu.

Svaka čast!

Šanel br. 5 je možda bio nesrećan slučaj

sanel-5

Godine 1921. Koko Šanel je zadužila Ernesta Beauka da kreira parfem koji će na kraju ostaviti trag u istoriji industrije.

Legenda kaže da su ili Ernest ili njegov pomoćnik dodali previše aldehida (veštačke supstance koja se koristi za stvaranje svežih mirisa) u jedan od uzoraka, što je rezultiralo mirisom koji je Koko tražila: mirisom koji najbolje predstavlja žene.

Međutim, neki tvrde da je Koko izabrala taj određeni uzorak parfema ne zbog mirisa, već zato što je to bio peti uzorak.

Naime, Koko je bila sujeverna u pogledu broja pet, do te mere da je čak i lansirala parfem 5. maja 1921. godine!

Šanel je jednom prodao košarkašku loptu vrednu 2.300 dolara

sanel-lopta

Crna gumena košarkaška lopta bila je deo kolekcije brenda za jesen/zimu 2019, a dolazila je sa odgovarajućim lancem i mrežastom torbom od teleće kože za nošenje.

Ako želite da kupite jednu za sebe, budite oprezni – nabavka jednog modela od preprodavaca može vas koštati preko 7.000 dolara!

Osim ovoga, međutim, drugi primeri čudnih proizvoda koje je Šanel prodala uključuju brendirane čamce, torbice za gležnjeve, pa čak i torbe za hula obruč.

Šanel poseduje više vinograda

sanel-dvorac

Ali, nažalost, ne možete kupiti vino sa brendom Šanel.

Sve je počelo 1994. godine kada je Šanel kupio istorijski Chateau Rauzan-Segla u Bordou.

Ovo je bila prva od mnogih vinarija koje je brend kupio, a Šanel je kupio Chateau Canon u Saint-Emilionu samo dve godine kasnije.

Njihove vinarije nisu samo u Francuskoj, jer je Šanel takođe kupio St. Superi Vineiards & Vineri u kultnoj kalifornijskoj dolini Napa.

Logo brenda napravila je sama Koko Šanel

chanel-logo

Šanelov logo su u osnovi bila dva “C” koja su bila isprepletena. Savršeno je predstavljalo ime Koko Šanel i njeno uverenje da zaista postoji lepota u jednostavnosti.

Martin Skorseze je režirao jednu od reklama za Šanel parfeme 2010.

bleu-de-chanel

Reklama za Bleu de Chanel snimljena je brzim tempom, prepoznatljivim stilom jednog od najboljih reditelja svih vremena.

Na njemu je bio Gaspar Ulijel, prvi ambasador Šanelove muške marke, koji je igrao ulogu reditelja koji se iznenada prisetio svoje prethodne veze nakon što je video svoju bivšu devojku, za koju se ispostavilo da je bila jedna od novinarki na konferenciji za štampu.

Reklama se tada završila tako što je francuski glumac dao upečatljivu izjavu, rekavši da od sada više neće robovati društvenim očekivanjima.

Kako Šanel nastavlja da se razvija, njegovo nasleđe ostaje svedočanstvo neustrašive inovacije i posvećenosti Koko Šanel da se suprotstavi konvencijama.

Brend je ponudio širok spektar proizvoda od 1910. do danas koji su uticali na istoriju mode.

Od tada ceni jedinstvenost, što ga čini ne samo luksuznim brendom već i simbolom kreativnosti i hrabrosti.

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo, unesite Vaš komentar!
Molimo, unesite Vaše ime
Captcha verification failed!
CAPTCHA korisnički rezultat nije uspeo.Molimo Vas da nas kontaktirate!

Pratite nas

419FanovaLajkuj
488PratilacaZaprati
275PratilacaZaprati

Poslednje objavljeno