Čuveni Tupperwar je pred gašenjem. Brend koji je stekao veliku popularnost i u Srbiji nalazi se u ozbiljnoj krizi sa neizvesnim krajem.
Nakon što su mu deonice u ponedeljak pale za gotovo 50 odsto, brend Tupperware suočava se s velikim problemom jer ne uspeva da privuče mlađe kupce.
Loše poslovanje firme potvrdio je i sam Tupperware koji je u saopštenju upozorio da sumnjaju da mogu dugoročno da nastave poslovanje.
Kompanija stara 77 godina, u poslednje vreme bori se s održavanjem imidža i reputacije pred novom konkurencijom. Istovremeno, potražnja za njihovim proizvodima za domaćinstvo je pala.
Iz Tupperware-a su poručili da rade na pronalaženju finansijskih sredstava kako bi ostali u poslu.
Kao neke od metoda za smanjenje rashoda razmatraju manji broj zaposlenih i manji broj nekretnina u svom vlasništvu, prenosi Jutarnji list.
– Tupperware je na putu da preokrene situaciju. Današnji dan označava kritičan korak u rešavanju finansijske stabilnosti i likvidnosti. Kompanija čini sve što je u njenoj moći kako bi ublažila posledice nedavnih događaja. Preduzimamo hitne mere da bismo pronašli dodatne izvore finansiranja i rešili finansijsku situaciju – rekao je izvršni direktor Migel Fernandez.
Druga borba koju Tupperware vodi je ona s Njujorškom berzom. Zbog nepodnošenja godišnjeg izveštaja, berza je izdala upozorenje i preti brisanjem s berze.
Tokom prošle godine deonice firme pale su 90 odsto, a kao glavni razlog navodi se nemogućnost privlačenja mlađih kupaca i uveravanje da su proizvodi održivi.
Asortiman proizvoda
U svoj asortiman proizvoda uključili su održivije materijale poput stakla i nerđajućeg čelika. Pored toga, neki od plastičnih proizvoda izrađeni su od iskorišćenog mešanog otpada koji bi inače završio na odlagalištima.
Fernandez tvrdi da Tupperware pomaže u smanjenju bacanja hrane zato što u svom asortimanu imaju proizvode za skladištenje ostataka.
Pre dve godine sklopili su ugovor s Targetom. Reč je o trgovcu na malo koji je popularan među mlađim generacijama. Pre toga, kompanija je svoje proizvode prodavala isključivo na Tupperware zabavama ili preko vlastite web stranice.
– Problemi s kojima se suočavaju su pad broja prodavaca, manja prodaja kućnih potrepština i brend koji nije dobro povezan s mlađim potrošačima. Kompanija je u nesigurnoj pozicij. Pokušavaju da povećaju prodaju i nemaju sredstava za ulaganje u nove proizvode. Tupperware je nekad bio rasadnik inovacija s praktičnim kuhinjskim priborom, ali su izgubili prednost na tržištu – izjavio je Nil Sonders, maloprodajni analitičar i generalni direktor u GlobalData Retail-u.